5 trenduri majore în materie de băuturi în 2024

5 trenduri majore în materie de băuturi în 2024

La începutul anului trecut, făceam o analiză despre trendurile în materie de băuturi, atât la modul general, cât şi pentru anumite categorii specifice, pe baza estimărilor date de creşterea vânzărilor din ultima perioadă și a opiniilor mai multor surse specializate. Și la începutul acestui an, am fost curioasă să aflu – și cred că și voi – care sunt previziunile – ce se menține, ce s-a schimbat, ce e inedit. Am identificat, așadar, câteva tendințe interesante, pe care le-am sintetizat mai jos.

Tequila, în continuare pe val: categoria super premium luptă pentru dominaţie, segmentele standard și value-price câştigă teren
Tequila rămâne o băutură în trend de câțiva ani, potrivit datelor IWSR, creşterile fiind constante la categoria super premium în special, iar în 2024, cererea se menține, notează mai multe surse internaționale.
Totuşi, dacă o perioadă am vorbit de premiumizare (tendinţă analizată în articole precedente), se pare, însă, că tot mai mulţi consumatori la nivel global devin mai atenți la prețuri, așa că se așteaptă creșteri mai degrabă ale categoriilor standard și value-price, scrie vinepair.com.
După “apatia” din pandemie, Margarita este unul dintre cele mai iubite cocktailuri din lume – oamenii caută distracţie şi culoare în viaţa lor, iar tequila este partenerul perfect, notează şi thecocktailsociety.com.

  • Don Julio Blanco 0.7L

    298,59lei 229,68lei
  • Olmeca Blanco 0.7L

    85,86lei
  • Olmeca Altos Plata 0.7L

    112,79lei
  • Tequila Reserva 1800 Anejo 0.7L

    257,04lei

Scotch-ul revine în atenție ca băutură high-end, categoria de whisky în general se globalizează
În schimb, scotch-ul este posibil să revină în atenția consumatorilor ca băutură premium, consumată ca atare după ce, în ultimii ani, mărcile de scotch au încercat să rămână relevante în rândul consumatorilor tineri insistând pe importanța lui în cocktailuri (având în vedere exemplele de succes ale tequilei în Margarita și ginului în Martini).
Această strategie, totuși, ignoră “puterea de bază” a scotch-ului ca băutură de sine stătătoare.
Anumite branduri au ținut însă la această poziționare și este de așteptat ca și alți producători să le urmeze exemplul și să se întoarcă la comercializarea scotch-ului ca băutură luxury chiar (sursă: vinepair. com).
În ceea ce privește whisky-ul în general, pe lângă țările de tradiție și alte țări vin pe piață cu noi sortimente de whisky de calitate, care câștigă popularitate; cluboenologique.com enumeră Anglia, Țara Galilor, Finlanda, Danemarca, Australia, Noua Zeelandă, citând specialiști în domeniu. O lansare în premieră am văzut și în România, în toamna anului 2022 – Lansare istorica carpathian single malt.
Apar, iată, noi sortimente “exciting” pentru iubitorii acestei băuturi, pentru cine vrea să își extindă orizontul în materie de whisky.

  • ,

    Carpathian Single Malt Amarone 0.7L

    318,33lei 276,80lei
  • ,

    Carpathian Single Malt Shiraz 0.7L

    270,58lei 235,28lei
  • ,

    Carpathian Single Malt Ruby Port 0.7L

    318,33lei 276,80lei
  • ,

    Carpathian Single Malt Fino 0.7L

    270,58lei 235,28lei

Spriztul devine mainstream
Căutările pentru cockailurile de tip spritz arată o creştere a interesului consumatorilor de la an la an, din 2015 până azi, ne spune Google Trends – “pretty dominant force” datorită Aperolului în special, vedeta verilor în toată lumea, în ultimii ani.
Categoria spritzului continuă să se diversifice cu noi branduri și arome atât în baruri, cât și în magazine (la doze, sticle) și va fi un trend important al anului 2024, arată o analiză thecocktailsociety.com.

Rațiunea e simplă, spritzul este o băutură ideală cu multe ocazii. Obiceiurile oamenilor se schimbă, devin din ce în ce mai conștienți de ceea ce consumă, iar o băutură mai ușoară, aromată, slab alcoolizată e alegerea de mijloc între una cu un nivel ridicat de alcool și una fără alcool .
Pe lângă asta, din punct de vedere cultural, spritzul este asociat cu ideea de socializare, de atmosferă de vară – iată un push psihologic. Așa că are sens să ne așteptăm în continuare la creșterea intersului pentru acest tip de băuturi, inclusiv pentru altele noi noi. Aperol nu poate domina forever.

Vinuri “in-between”
Nuanțe diferite de rose, roșu deschis, orange, ambră – se pare că există un mic avânt al vinurilor “între culori”; în 2024, este de așteptat să vedem mai multe astfel de vinuri, notează vinepair.com.
Producătorii inovativi vor continua să împingă graniţele vinificării experimentând diferite perioade ale boabelor în contact cu pielița și cofermentări, obținând astfel noi nuanţe de rose și orange.
Pinot Gris rose, lăsat mai mult timp în contact cu pieliţa ar putea fi un nou noi trend în vară.
Totodată, e destul de posibil să vedem mai multe vinuri cu nuanțe fucsia date de cofermentarea strugurilor roșii cu albi.

  • , ,

    Louis Jadot Fleurie 0.75L

    128,52lei
  • ,

    Louis Jadot Chablis 2022 0.75L

    157,08lei
  • ,

    Louis Jadot Volnay Santenots 0.75L

    371,00lei
  • , ,

    Louis Jadot Chablis Beauroy 0.75L

    273,70lei

Vinuri cu poveste
Pe de altă parte, iubitorii de vin se orientează din ce în ce mai mult spre branduri și etichete de încredere. Cluboenologique.com remarcă faptul că sunt din ce în ce mai selectivi, mai atenți la calitate. Se înregistrează o tendință de combinare a mai multor criterii în alegerea vinurilor: prețuri competitive, recomandări, opiniile criticilor, poveștile vinurilor.
În 2024, se caută produse autentice care să răspundă cât mai multor astfel de cerințe pentru banii pe care consumatorii sunt dispuși să îi cheltuiască.
Este de așteptat astfel ca producătorii și comercianții să își promoveze vinurile punând accent pe tradiția producătorului, moștenirea pe care o duce mai departe, povestea din spatele lor.

Despre câteva astfel de case de vin consacrate, cu tradiție și vinuri cu tot cu poveștile frumoase din spatele lor și pe care le regăsiți în portofoliul Dagmar, vă povestesc într-un articol viitor.

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


You've just added this product to the cart: