10 băuturi în trend în 2023. Surprizele anului
Ce mai bem anul ăsta, pe lângă ce ne place deja? Ce nu ar trebui să lipsească din baruri, de la terase, din restaurante? Și ce să avem și acasă să fim în pas cu trendurile? E cool să ai în bar băuturile despre care se previzionează că vor fi printre hiturile anului și e șic să ai și în casă ce e la modă și să faci impresie bună când ai musafiri.
Mai multe publicații internaționale de specialitate prezintă trenduri bazate pe rapoarte și statistici care arată creșterea interesului pentru anumite băuturi, deci creșterea popularității lor și a vânzărilor recente (în ultimul an sau în ultimii ani) și sporirea cotei de piață a anumitor categorii de băuturi.
Se mizează pe băuturi mai vechi, clasice și chiar intrate în umbră în ultimul timp, dar care au “un ceva” ce le face să revină în atenție anul ăsta, precum și pe noi creații care au șanse să devină must have-uri; se anunță și câteva surprize, poate mai puțin așteptate.
Așadar, am sintetizat mai jos câteva trenduri mai mult sau mai puțin previzibile, de care puteți ține cont dacă vreți – și cred că veți vrea – să fiți în pas cu ele.
“Nostalgia”. Băuturi retro, reinterpretate, clasice cu un twist
De la muzică, la modă, până la mâncare și băuturi, se pare că fascinația pentru lucruri retro continuă să fie în trend și chiar să domine preferințele consumatorilor în 2023, scrie thedrinksbusiness.com.
Potrivit unui studiu Bidfood, peste jumătate dintre consumatori găsesc “atrăgătoare” alături de “clasice”, anumite băuturi care erau la modă cu mulți ani în urmă. Barurile adoptă acest curent, creând noi versiuni reinterpretate de cocktailuri sau propunând altele aparent uitate.
Un studiu Bacardi confirmă că 58% dintre barmani sunt mai intersați să le ofere oamenilor cocktailuri clasice cu un twist, care vin cu ceva nou, așadar.
Pina Colada, de exemplu, s-a putea să aibă un come back spectaculos.
TikTok-tails
Nu e nici un secret că social media e un instrument uriaș de setare a trendurilor. A venit rândul TikTok-ului să influențeze moda și în materie de cocktailuri.
Un exemplu concludent este clipul în care actrița Emma D’Arcy declară că Negroni Sbagliato cu prosecco este cocktailul e preferat, devenit viral anul trecut. Căutările pe google după acest cocktail au crescut cu 501% anul trecut, iar barmanii din New York au raportat o creștere spectaculoasă a cererii pentru acest clasic inventat cu ani în urmă accidental și revenit brusc în atenție.
Este firesc ca băuturile promovate de vedete și influenceri să câștige popularitate, iar TikTok captează din ce înteresul mai multor categorii de vârstă, așa că e destul de probabil ca brandurile care cred în puterea acestei platforme să apeleze la ea.
Vrem nu vrem, este o realitate, deci țineți aproape de TikTok dacă vreți să fiți în trend.
Renașterea romului
După boom-ului ginului din ultimii ani despre care vă povesteam într-un aricol detaliat: “Ginul, un trend de consum într-o creştere explozivă“, romul s-ar putea întoarce ca “next it-spirit” în 2023.
Potrivit datelor Master of Malt, în 2022, romul a ajuns la o cotă de piață de 11,3 % în categoria băuturilor spirtoase, de la 9% cât deținea în 2021. În UK, de exemplu, vânzările de rom le-au depășit pe cele de whisky, atingând 1 miliard de lire.
Se ție cont atât de faptul în 2022 a crescut cererea de rom, cât și de lansările de rom premium ediții limitate.
În timp ce romul negru este consumat straight, ar putea crește și popularitatea unor cocktailuri clasice cu rom precum Mojito, Mai Tai ș.a.
Tequila on the (sun)rise
Și tequila este de așteptat să-și crească cota de popularitate din moment ce exporturile au atins un record anul trecut. Previziunile includ creșterea consumului de tequila premium în rândul consumatorilor, iar celebritațile vor continua să își promoveze brandurile proprii.
Cererea pentru cocktailurile cu tequila se pare că va lua avânt, iar una dintre cele mai populare variante cu Margarita, Spicy Margarita rămâne în atenție. Vedeți și altele aici: “5 cocktailuri cool cu tequila pentru orice anotimp“.
Low and no
Băuturile cu conținut redus de alcool și fără alcool încep sunt și ele căutate, mai ales pe canalele online. Pe TikTok circulă termenul “damp” care desemnează un stil de viață de prespune reducerea alcoolului, dar nu eliminarea totală.
Oricum, dacă vreți să vă orientați către băuturi mai low sau chiar fără alcool, găsiți o varietate de sortiente de la vin, la gin și diferite cocktailuri ready to drink.
Cocktailurile ready to drink
Că tot a venit vorba de RTD, de data asta cu alcool însă, categoria dozele pre-mixed cu spirtoase – a explodat în câțiva ani la nivel global și e de așteptat să crească în continuare.
Consumul este, fără îndoială, mai mare în lunile calde, dar sunt destul de atrăgătoare astfel încât să se bea tot timpul anului.
Cocktailurile cu vodka și cocktailurile cu tequila sunt cele mai cerute – de exemplu, în SUA, ocupă peste 50% în segmentul new spirits RTD, lansate din 2019-2021, potrivit datelor IWSR, dar producătorii aduc noi infuzii și arome unor cocktailuri clasice.
Variații Martini
Martini nu se va demoda niciodată, și mai mult, anul acesta va fi și mai căutat. Orice cerere de cocktail cu Martini este considerată o preferință stylish în 2023, de la Martini Clasic, la Espresso Martini și până la Pornstar. Chiar și Dirty Martini poate fi ușor adaptat pentru diferite gusturi, înlocuind măslina cu o bucățică de castravete murat pentru un gust diferit.
Băuturile cu arome “flavoured spirits”
Băuturile îndrăznețe, eclectice, cu arome fructate, de ierburi, condimente ș.a. unele surpinzătoare, sunt pe val.
Categoria vodkă cu arome, de pildă, a crescut cu 33% față de 2019, potrivit datelor CGA, pe măsură ce consumatorii caută variante la spirtoasele neutre, puternice.
Popularitatea acestor băuturi este ajutată și de creșterea “obsesiei” pentru cocktailuri.
Un exemplu concludent este romul cu aromă de ananas care a devenit un must în tropicalul Daiquri, care se prepară tradițional cu orice tip de rom alb/light.
Vinurile englezești
Ați auzit bine. Deși știm cu toții că vinul nu este tocmai un punct forte al Anglei, vânzările de vinuri englezești au înregistrat o creștere spectaculoasă, potrivit datelor WineGB.
Vânzările directe către consumatori au crescut cu 69% în 2021 față de cele din 2019, creștere susținută de vânzările directe către consumatori, cele direct din crame, datorată și shop-urilor online, pe care au fost nevoite să și le deschidă în pandemie.
Ba chiar se pare că cererea ar fi depășit producția, mai notează sursa citată. Ca să țină pasul cu aceasta, producătorii de vin cresc suprafețele plantate.
Cele mai cerute vinuri sunt din Pinot Noir și Chardonnay.
Având în vedere această evoluție, este de așteptat ca vinurile englezești să înceapă să câștige mai multă recunoaștere internațională.
Așadar, un vin englezesc? Sună un pic excentric, ce ziceți?
Accent pe premium
2023 va fi anul calității, în detrimentul cantității. Dacă în timpul pandemiei, a existat tendința de a economisi, acum din ce în ce mai mulți consumatori vor înceta să mai cheltuiască banii pe băuturi low quality.
Se conturează tendința de a cumpăra cocktailuri “decadente” în oraș și sticle premium pentru acasă. Dacă vă gândiți să investiți într-o sticlă de vin bun, vă puteți inspira din topurile celor mai bune vinuri ale anului.
Sursă: thedrinkbusiness.com
Găsiți și pe site-ul nostru numeroase băuturi premium din categorii diverse, inclusiv spirtoase și vinuri de calitate la prețuri corecte, precum și o varietate de băuturi spirtoase precum și fără alcool în trend, ce pot fi consumate straight sau pot folosite în cocktailuri spectaculoase la modă anul asta.
Lasă un răspuns