Băuturile primăverii 2025: Tendințe și Inovații

Băuturile primăverii 2025: Tendințe și Inovații

Cocktailuri minimaliste cu spirtoase premium, micro cocktailuri (tip shot) & flight-uri, experiențe imersive

De la cocktailuri minimaliste care au câteva ingrediente, dar de calitate superioară, înțelegând prin asta spirtoase premium, la cocktailuri în varianta micro-sized și până la crearea unor întregi experiențe de prezentare și servire, iată doar câteva dintre trendurile anului în materie de băuturi.
Opuse primelor categorii, cocktailurile gourmet să le zicem, acele brohtails – umami boombs şi cocktailurile fat washing – despre care am mai vorbit rămân și ele pe val. (Cam multe cuvinte în engleză, dar se pare că traducerile ca atare în română nu le fac așa catchy (sic) ).
Avem, așadar, un an al diversificării şi contrastelor, însă şi preferinţele consumatorilor sunt variate.
Cum a venit însă primăvara, am ales să vă propun, în cele ce urmează, câteva băuturi care sunt pe val sezonul acesta, potrivit mai multor surse de specialitate.

Cocktailurile minimaliste cu gin, vodkă sau rom reflectă calitate și eleganță – un trend “standout” în 2025. Băuturi premium în oferta Dagmar

Minimalism este unul dintre cuvintele anului în materie de cocktailuri, care continuă de ceva timp să crească în popularitate. “Cocktailurile minimaliste prioritizează calitatea, folosind ingrediente puține, dar de calitate superioară“, scrie cocktailsupreme.com. Exemple ar fi băuturile clasice care folosesc spirtoase premium, precum ginul, vodka, romul precum Negroni, Daiquiri, Martini și care se aliniază dorințelor consumatorilor ce caută într-o băutură simplitate și autenticitate.
“Simplicity is the ultimate sophistication”, se spune de la Leonardo da Vinci care a dat lumii această expresie – o “regula” care se aplică şi în cazul băuturilor, în anul de graţie 2025.
“Nu doar simplitatea (aparentă, n.e.) – vorbim de cocktailuri preparate din cât mai puţine ingrediente), cât atenţia acordată calităţii acestora oferă o experienţă rafinată care atrage consumatorii ce vor autenticitate”, punctează și bartenderspiritsawards.com.
“Clasice precum Negroni, Martini, Daiquiri demonstrează eleganţa unei băuturi cu puţine ingrediente, fiecare contribuind la crearea aromei distincte a acesteia.” Şi, iată, de ce aceste cocktailuri clasice nu se demodează niciodată, ba am putea spune că, din contră iau faţa altor tipuri de băuturi.
Potrivit sursei citate, băuturile minimaliste au și avantaje operaționale pentru baruri precum costuri de inventar mai reduse și traininguri rapide. “Această reîntoarcere la simplitate aduce cu sine, precum arătam mai sus, rafinament – <>, claritate și sustenabilitate în fiecare pahar – o tendința <> în 2025”.
“Simplitatea nu înseamnă doar puţine ingrediente, cât capacitatea de a maximiza potențialul acestora (a le valorifica cât mai bine, n.e.). Mutând atenţia la calitate, se reduc pierderile şi, astfel, cu un cost mai mic, se poate livra o experienţă superioară”, arată un alt articol thebartendersspirits.com.
Cocktailurile din doar trei ingrediente precum Martini-ul clasic cu un twist avantajează atât piața băuturilor premium, cât și ingredientele proaspete şi/sau locale. O astfel de abordare le permite barmanilor să vândă băuturi premium fără să afecteze profitul localurilor. Iar de aici, oferta poate determina creşterea cererii.
Astfel de băuturi sunt din ce în ce mai cerute în baruri și le puteți prepara și acasă pentru că rețetele sunt chiar simplu de făcut. O ofertă generoasă și variată de spirtoase premium regăsiți în catalogul Dagmar.

  • ,

    Grey Goose 1L 40%

    261,80lei
  • Malfy Gin Rosa 0.7L

    177,07lei 141,66lei
  • ,

    Ketel One 0.7L

    138,65lei 106,65lei
  • Captain Morgan Original Spiced Gold 1L

    122,38lei

Mini cocktailuri și flight-uri de băuturi “micro” sau “tiny”

Cocktailurile în varianta mini – o cantitate redusă, așadar – shot, câștigă și ele teren. Publicația Martei Stewart, martastewart.com vorbește despre Mini Martinis, care sunt pe placul celor care vor o băutură cu puțin alcool și oferă experienţa glamour a unei băuturi elegante ce se poate savura din una-două înghiţituri”. În plus, aceste cocktailuri “dau oamenilor ocazia să exploreze mai multe arome, fără să fie nevoiți să își ia o băutură în varianta full-sized” spune Isai Xolalpa, director beverage W. Philadelphia în aceeaşi sursă. “Aşa că să nu fiți surprinși dacă veți vedea <>, mai scrie martastewart.com
Şi site-ul Jameson vorbeşte despre “tiny cocktails” sau versiunile “micro-sized” ale unor clasice precum Irish Coffee sau Martini care, iată, dau posibilitatea de a savura băuturi în cantități mici și mai puțin alcoolizate.

Experiențe imersive, ice molds, 3D, smoked-infused. Vodka, rom, whisky, tequila, folosite frecvent în cocktailuri spectaculoase

Consumatorii vor însă și doze de inedit, spectacol, ceva care să le antreneze mai multe simțuri. Și aici este vorba de autenticitate. Tot marthastewart.com amintește așa numitele experienţe imersive: “Pe măsură ce devenim mai precauți în viața de zi cu zi, cu atât tindem să mergem în cealaltă direcție atunci când vine vorba de <>. Barurile și brandurile se concentrează să ofere nu doar o băutură, ci un show”. Exemple care cresc în popularitate sunt cocktailurile cu diferite forme de gheață “ice molds” – forme geometrice, sculpturi care au sau nu în interior fructe, flori, condimente ș.a.), băuturile 3D printed (vă las aici un link dacă nu ştiţi ce sunt: https://www.devoray.com), prezentările dramatice – acele smoke-infused domes”. Sunt, iată, creaţii care atrag consumatorii, care le postează pe reţele sociale, amplificându-le impactul.
“Consumatorii sunt înnebuniți după escapism și teatral – fie că e vorba de un cocktail cu o operă de artă comestibilă sau înglobat într-o experiență multi senzorială”, scrie Bobby Carey, creative director la Proof Creative, companie globală de top de consultanță de bar și băuturi. “Coexistența acestor trenduri reflectă preferinţele consumatorului de azi, explică el: unii tânjesc la luxul subtil al unui Freezer Martini perfect, alţii vor dramatismul unei flăcări peste o băutură cu rom într-un vas ceramic customizat.
Spirtoase precum romul, whisky, tequila sunt frecvent utilizate în astfel de băuturi.

  • Veuve Clicquot Brut 0.75L

    293,00lei
  • Ruinart Blanc De Blancs 0.75L

    445,80lei
  • Perrier Jouet Blason Rose 0.75L

    376,00lei
  • Perrier Jouet Belle Epoque Brut 0.75L

    1.040,00lei

Wine Experiences
Propunerile Dagmar din ele mai ofertante și renumite regiuni ale lumii

Să nu uităm de vin; degustările de vin devin din ce în ce mai mult adevărate experiențe multisenzoriale; vinul își dă întânire cu cele mai variate modalităţi de entertainment, mai menţionează marthastwart.com. “Wineries pairing everything” – de la concerte la zboruri cu balonul sau echitaţie. Un exemplu este Chateau Ste care își delectează oaspeţii cu diferite activități “experiențiale” de la acces la cabane private, la cursuri culinare; seriile de concerte de vară – vin şi muzică, organizate atât la cramă, cât şi în alte locuri – , aduc oamenii aproape de vin şi creează conexiuni între ce ce se bucură împreună de aceste experienţe.
Sunt şi în România crame care fac de ceva timp diferite evenimente atractive ce îmbină vinul cu modalităţi de relaxare şi distracţie, nu chiar cu zboruri cu balonul, dar nu ne-am mira să își diversifice cât mai mult ofertele.
Cu vinurile potrivite, puteți crea și voi experiențe care să vă poarte gustativ prin cele mai generoase și ofertante regiuni vitivinicole ale lumii; Dagmar vă aşteaptă cu etichete de la chateau-uri și case mari de vin din Chablis și Bordeaux, Toscana, Rioja Alavesa, până în Mendoza și Malborough, precum şi de la crame din toate regiunile României.

  • ,

    Chateau des Jacques Syrah Les Jacques 2021 0.75L

    127,33lei
  • ,

    Marqués de Riscal Reserva 2019 0.75L

    109,96lei
  • , , , ,

    Château Plantey 0.75l

    143,99lei
  • ,

    Chablis Saint Claire Vieilles Vignes 2022 0.75L

    139,71lei

Pe scurt: tendinţe globale de consum: calitate, branduri premium, autenticitate, moderație, dar și inedit, escapism

Din cele de mai sus, am înțeles deja că asistăm (din nou) la creșterea preferințelor pentru băuturi de calitate și implicit pentru branduri premium. Se caută simplitate, dar autenticitate, pe de o parte, dar se vrea și o experiență, o doză de inedit, teatral, dacă vreți, care să aducă o evadare din cotidian.
În spiritul încurajării moderației, producătorii de băuturi aruncă pe piață din ce în ce mai mult variante fără alcool, precum și cocktailuri și long drink-uri atât clasice, cât și rețete noi, la sticle ori doze. Și în ceea ce privește vinul, vedem tot mai mulți producători, inclusiv locali, care lansează vinuri fără alcool.
De asemenea, pe măsura creşterii responsabilităţii legate de mediu, sustenabilităţii, vedem și creşterea categoriilor de băuturi cu ingrediente locale și/sau proaspete, de sezon, în cazul cocktailurilor, de exemplu.

Distribuie

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *


You've just added this product to the cart: