Povestea și experiențele “universului” Johnnie Walker
De la “A glint in his eye. A fire in his belly”, la celebrul slogan “Keep Walking”.
În Edinburg, există Johnnie Walker Princes Street: un loc unde iubitorii de whisky au parte de experiențe uimitoare: incursiuni multisenzoriale cu degustări personalizate completate de efecte speciale, dezvăluirea unor whisky-uri rare, cocktailuri craft inedite, time travel adventures prin istoria brandului, un rooftop cu view extraordinar și pairinguri de whisky-uri cu preparate gourmet inedite plus multe altele.
Uitându-mă pe site-ul Johnnie Walker și văzând imaginile spectaculoase, chiar m-am dus cu gândul acolo.
“We’re not here only for whisky drinkers, we’re here for those looking to try something new. Come on in and discover five-star tours, immersive tastings, rooftop bars, astonishing castle views, expertly crafted cocktails, locally sourced cuisine, and an outstanding store all in one unique building right in the heart of Edinburgh, Scotland“, scrie pagina complexului arhitectural și senzorial Johnnie Walker de pe celebra Princes Street, primul loc de acest fel din industria whisky-ului.
Clădirea, una dintre cele mai populare din Edinburgh, a fost reabilitată și modernizată de colosul Diageo, în portofoliul căruia se află J.W., un proiect arhitectural semnat de Simpson & Brown, în urma unei investiții de nu mai puțin de 185 milioane lire sterline.
Pe lângă sortimente de whisky lansate permanent, campanii de anvegură și colaborări cu vedete, acest complex cu magazin, cramă subterană, rooftop și restaurant și alte spații speciale pentru degustări, deschisă în 2021 după patru ani de lucrări, este una din cele mai recente “dezvăluiri” ale brandului ce relevă noua eră a poveștii Keep Walking.
Toate vorbesc despre o întreagă lume dacă vreți, create de și în jurul acestui brand, care are o istorie de mai bine de 200 de ani. Numele și imaginea Johnnie Walker sunt asociate cu progresul, cu inovația continuă, inspirând oamenii la același progres cu povestea sa de succes. Ceea ce avea să întărească ulterior campania răsunătoare care îndeamnă la mers mai departe.
VIP-rile Johnnie Walker
Cu vânzări în peste 180 de țări, Johnnie Walker este cel mai faimos whisky scoțian și unul dintre cele mai faimoase din lume.
“Celebritățile” J.W. sunt Red Label, Black Label, Double Black, Gold Label, Green Label, Blue Label. Sortimentele superpremium sunt scotch-uri de o calitate superioară – 12 Y.O, 15 Y.O., 18 Y.O. O serie de ediții limitate cu sticle de design cu totul aparte, precum și sticlele concepute pentru cadouri și sticle ale căror etichete se pot personaliza se alătură acestora.
Până în data de 31 mai, la orice comandă de Johnnie Walker, ai transport gratuit. Detalii aici:
Transport GRATUIT la orice comanda Johnnie Walker (dagmar.ro)
Iată și câteva sortimente Johnnie Walker:
Johnnie Walker Black Label Icons 200 YO 0.7 L
Pentru a sărbători 200 de ani de la apariția brandului, unele dintre expresiile-cheie ale gamei Johnnie Walker au fost lansate într-o sticlă cu design deosebit, în ediție limitată.
Johnnie Walker Black Label Icons 200 YO este un whisky bogat și neted, obținut din whisky-uri de malț și cereale, maturate 12 ani în butoaie de stejar. Rezultatul este o băutură aromată cu note de fructe dulci, condimente și vanilie.
Așadar, arome provenite de la maturarea în butoaie combinate cu note cremoase de caramel, provenite din whisky-urile din cereale. Finish neted și cald, cu arome de fum, caracteristic whisky-urilor Johnnie Walker.
Johnnie Walker Red Label 1 L
Conceput de la bun început pentru a fi savurat în toată lumea, Johnnie Walker Red Label 1L ilustrează cel mai bine planul vizionar al brandului ce a reușit să exporte blendul scoțian în toate colțurile lumii.
Whisky-ul abundă în condimente cu arome vibrante și note afumate. Încântă palatul printr-un amestec de mirodenii precum scorțișoara și piperul, ce se revarsă peste zona papilelor din centrul limbii. Dezvăluie apoi o subtilă dulceață fructată, grație gustului de măr proaspăt, iar finalul este lung, persistent și afumat – notă-semnatură Johnnie Walker, cum spuneam și mai sus.
Se recomandă a fi servit cu gheață, într-un pahar înalt, completat de o băutură răcoritoare, precum ginger ale.
Poate fi un cadou perfect pentru familie, colegi, prieteni și în general pentru orice ocazie.
Se recomandă a fi servit cu gheață, într-un pahar înalt, completat de o băutură răcoritoare, precum ginger ale.
Poate fi un cadou perfect pentru familie, colegi, prieteni și în general pentru orice ocazie.
Johnnie Walker Gold Label Reserve 0.7 L
Conceput de la bun început pentru a fi savurat în toată lumea, Johnnie Walker Red Label 1L ilustrează cel mai bine planul vizionar al brandului ce a reușit să exporte blendul scoțian în toate colțurile lumii.
Whisky-ul abundă în condimente cu arome vibrante și note afumate. Încântă palatul printr-un amestec de mirodenii precum scorțișoara și piperul, ce se revarsă peste zona papilelor din centrul limbii. Dezvăluie apoi o subtilă dulceață fructată, grație gustului de măr proaspăt, iar finalul este lung, persistent și afumat – notă-semnatură Johnnie Walker, cum spuneam și mai sus.
Se recomandă a fi servit cu gheață, într-un pahar înalt, completat de o băutură răcoritoare, precum ginger ale.
Poate fi un cadou perfect pentru familie, colegi, prieteni și în general pentru orice ocazie.
Johnnie Walker 18 YO 0.7 L
Este produs doar din whisky-uri care au fost maturate cel puțin 18 ani. Alese cu pricepere pentru aromele și calitatea lor, aceste whisk-uri se combină într-un melange de clasic și contemporan care îmbină aromele citrice, migdalate, vanilate cu izuri fine de mandarine tropicale.Este foarte potrivit pentru ocaziile în care ai ceva special de sărbatorit.
Johnnie Walker Blue Label
O capodoperă care combină cele mai rare și excepționale whisky-uri din Scoția. Doar unul din 10 mii de butoaie poate avea calitatea, caracterul și aroma potrivite pentru un Blue Label. Un whisky extraordinar pe care merită să îl păstrezi pentru ocazii extraordinare.
-
Cadouri, Johnnie Walker, Super Premium Scotch Whisky, Whisky
Johnnie Walker Blue Label 0.7L + 2 Pahare Cristal
1.422,33lei1.053,57lei -
-
Johnnie Walker, Super Premium Scotch Whisky, Whisky
Johnnie Walker Green Label 15 YO 0.7L
314,08lei241,60lei
Mica afacere din Kilmarnock a unui orfan de 15 ani – primul pas către brandul care face înconjurul lumii
Dar care este povestea din spatele acestui dandy cu frac și joben pe care îl vedem azi pe etichetele Johnnie Walker? Dincolo de faptul că voiam să știu cum a ajuns să fie numit chiar cel mai faimos whisky din lume la un moment dat și se va menține cel mai probabil printre cel mai bine vândute și faimoase, am fost curioasă de unde a venit descrierea din subtitlul articolului
Cum menționam mai sus, povestea începea acum 200 de ani, în 1820, în Kilmarnock, Ayrshire. Vă imaginați că un copil – Johnnie Walker, rămas orfan de tată, după vinderea fermei familiei sale, a folosit banii să-și deschidă propriul magazin la 15 ani (!) ?
Și nu doar a unui magazin oarecare pentru că John își dorea să le ofere oamenilor, consumatorilor ceva diferit, o licoare unică. Nu era un start ușor în viață pentru John, dar el avea ceva special: “A glint in his eye. A fire in his belly”. S-a scris că avea și o înclinație pentru afaceri și o pasiune pentru whisky, altminteri cum ar fi reușit?
În acele vremuri, majoritatea magazinelor vindeau whisky single malt, dar acestea nu aveau constanță, continuitate. John a început să amestece diferite tipuri de whisky și a reușit să obțină un blend superior, cu o calitate constantă.
-
Johnnie Walker, Super Premium Scotch Whisky, Whisky
Johnnie Walker Double Black 0.7L
201,82lei148,75lei -
Fiul lui John, Alexander, preia uterior arta blendingului de la tatăl său și vine cu o nouă viziune de business, ducând mai departe moștenirea familiei.
Până în anul 1962, vânzările ajung aproape 400 de mii de litri de whisky pe an. Prima sticlă ca marcă înregistrată „Old Highland Whisky”, ajunge pe rafturi în 1867. Este strămoșul direct al whisky-ului Johnnie Walker Black Label.
În 1867, sunt create sticla iconică pătrată și eticheta înclinată la 24 de grade.
În 1893, John Walker & Sons investește în propria distilerie, cumpărând Cardhu cu 20.000 de lire sterline. Firma avea să devină parte a Distillers Company (DCL) în 1925.
Secolul XX – boom-ul Johnnie Walker
Secolul XX avea să reprezinte un boom pentru Johnnie Walker; în 1920 se vindea în 120 de țări, în 1934, devine furnizor al Casei Regale, în timul regelui Charles al V-lea.
Iată și câteva etape importate:
În 1908, fiii lui Alexander, Alexander II și George, își doresc un simbol al brandului și așa apare logo-ul și el tot iconic – dandy-ul Striding Man, creat de cunoscutul pictor și ilustrator Tom Browne, logo pe care îl vedem azi peste tot – etichete, pe vizualuri și pe Johnnie Walker Princes Street.
În 1986, DCL este cumpărată de Guinness, iar ulterior, Guinness fuzionează cu Grand Metropolitan rezultând Diageo, în portofoliul căruia se află J.W. după cum toți știm.
În 1992, este lansată ediția exclusiv craft Johnnie Walker Blue Label, o ediție inedită pentru cunoscători – combinație de malturi rare chiar și cu 60 de ani vechime.
În 1999, Diageo lansează campania Keep Walking, prima campanie de advertising la nivel global care poziționează brandul ca un lider, devenit din ce în ce mai puternic. The Striding Man își schimbă direcția de mers pentru a reprezenta mai bine spiritul pionieratului și viziunea de a merge mai departe. Primul spot al campaniei îl are în centrul atenției pe Harvey Kaittel.
În 2021, este lansată o nouă campanie internațională The Walkers ce transformă celebrul slogan Keep Walking într-un îndemn pentru progres colectiv. Johnnie Walker începe colaborarea cu Adrien Brody care întrunește toate calitățile unui Walker și cu Milla Jovovich, o femeie Progresistă, mamă, actriță, designer, model, persoană publică ce inspiră prin activitățile ei (nu întâmplător am scris cu majuscule).
Experiențele Johnnie Walker Princes Street
Și, ca să închei tot cu ce am început, o degustare de whisky într-unul din spațiile Johnnie Walker Princes Street – cramă subterană, magazinul inedit, Grocer’s Sensorium, rooftop-ul 1820 este probabil una dintre cele mai captivante experiențe pentru un iubitor de whisky, având în vedere că niciodată nu e doar o degustare pur și simplu.
Journey of Flavour. Călătoria senzorială începe cu rezolvarea unui quiz de consumatori pentru a le putea fi puse la dispoziţie băuturi în funcţie de preferinţe. Timp de 90 de minute, aceștia sunt ghidați într-o călătorie senzorială de experții J.W. care antreneză toate simțurile pentru că degustarea este completată de diferite efecte speciale, proiecții, flashuri, muzică.
De asemenea, include diferite discounturi la băuturile cumpărate din magazin pentru acasă și la băuturile din rooftop.
Time Travel Experience. Este povestea brandului ghidată de un arhivist în Archiviste Private Chamber unde se pot vedea dovezi prețioase din istoria Johnnie Walker, cu degustarea unui cocktail în Grocer’s Sensorium și oferirea unor discounturi la băuturi.
Johnnie & The Chocolatier. Degustare de whisky-uri inclusiv din ediții limiate și rare însoțite de trufe din ciocolată artizanală și alte surprize.
Whisky Makers’ Cellars – A Luxury Tasting Experience. Presupune vizita în crama de la subsol cu degustarea unor expresii rare direct din butoaie. Aici vizitatorii învaţă şi să-și creeze propriul blend.
Prețurile pachetelor variază de la 30 la 95 de euro.
The 1820 Roof Top Bar. Nu în ultimul rând, rooftop barul şi restaurantul de la etajul opt al clădirii Johnnie Walker este, așa cum arătam mai sus, locul unde whisky-urile și gastronomia fac pairinguri creative cu ajutorul artiștilor culinari și creatorilor de whisky în cadrul așa numitelor numitele whisky dinners. Nu lipsesc nici cocktailurile, cafelele și preparatele pentru mese relaxate de prânz. Iar view-ul către oraș, cu centrul istoric și Castelul Edinburgh este breathtaking, scrie site-ul J.W.
Voi ce spuneți nu v-aţi văzut măcar o clipă aici, on Princes Street? Cred că o înghițitură de Johnnie Walker ne poate alimenta imaginația.
Lasă un răspuns